Murat Ülker yazdı: Ülker vs Jaguar






Murat Ülker, Ülker ve Jaguar Logolarını Karşılaştırdı

Murat Ülker, Ülker ve Jaguar Logolarını Karşılaştırdı

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, sosyal medya hesabı üzerinden İngiliz otomobil üreticisi Jaguar’ın logo değişimi hakkında paylaşım yaparken logo değişimini gıda şirketi Ülker ile karşılaştırdı. Ülkeryaptığı paylaşımda, “Biz de zamanın ruhuna ayak uyduk, yenilikçi bir adım atıp logo tasarımımızda büyük bir değişiklik yaptık. Geçen asır değişen logomuz daha modern, keskin hatlara sahip, bir o kadar da çağdaş bir yazı tipiyle tasarlanırken aslından kopmadı ve yadırganmadı.” dedi.

Murat Ülker’in Açıklamaları

Jaguar’ın logosunun değişmesinin önemli bir dönüm noktası olduğunu belirten Ülker, “O sıçrayan Jaguar, markanın sadece görsel kimliği değil, aynı zamanda yeganeydi, bir efsaneydi. 1945’ten bu yana bu logo, hız ve zarafetin simgesi olarak otomotiv dünyasında iz bırakmıştı. Şimdi ise minimalizme kayan yeni tasarımla birlikte, markanın sadece görsel kimliği değil, geleceği de yeniden şekillenecek gibi görünüyor.” açıklamasında bulundu.

“Değişim Kaçınılmaz”

“Günümüze bakacak olursak, bir değişimin kaçınılmaz olduğunu söyleyebilirim. Elektrikli araçlar, daha modern, sade tasarımlar, değişen tüketici talepleri derken Jaguar da zamanın ruhuna ayak uydurmak zorunda kalmış belli ki… Ayrıca, yeni logonun minimalist yapısı şirketin gelecekteki tasarım diline de yön verecek görünüyor.” diyen Ülker, “Özellikle elektrikli araçlarla ilişkili olarak, daha temiz, sade bir estetik arzulanmış olabilir. Ama her değişim, her yenilik, aynı zamanda eskiye duyulan özlemi de beraberinde getirmez mi? Sıçrayan Jaguar logosu, belki küçük detaylarla bir şekilde yaşatılacak, ama yine de o büyük logonun yerini tutması zor.” ifadelerini kullandı.

“Aslından Kopmadı ve Yadırganmadı”

Ülker, şirketlerin logosunda yapılan değişimlere değinirken Ülker’in kendi logo değişimini de hatırlattı. “Biz de zamanın ruhuna ayak uyduk, yenilikçi bir adım atıp logo tasarımımızda büyük bir değişiklik yaptık. Geçen asır değişen logomuz, daha modern, keskin hatlara sahip, bir o kadar da çağdaş bir yazı tipiyle tasarlanırken aslından kopmadı ve yadırganmadı.” şeklinde konuşan Ülker, markanın değişim sürecine vurgu yaparak nostaljik değerleri koruduğunu belirtti.